Xnoizz Flevo Festival 2010

Een verslag van het Xnoizz Flevo Festival van 2011, gehouden in Bussloo, vlak bij Apeldoorn. Met o.a. filmpjes en foto's.

Het bandje van 2010

Algemeen
Bands
Cd's
Informatie

Algemeen

Wederom op het recreatieterrein van Bussloo, vlak bij Apeldoorn. Zoals elk jaar begon het weer met een kort geding voor wat klagende omwonenden. En zoals elk jaar is dat voor de rechter gelukkig niet afdoende om de boel af te blazen. Vanwege de zwangerschap van Conny besloten we dit jaar niet in een tentje te overnachten, maar hadden we een hotel geboekt via Hotels.nl. We sliepen in Hotel De Stoppelberg te Beekbergen. Welgeteld 10 - 15 minuten rijden en je zit midden in de bossen met alle rust, een eigen warme douche, schone WC en normaal bed. We hadden 3 overnachtingen voor de prijs van 2, zo'n 129 euro ex toeristenbelasting (9 euro in totaal). Dit was een goedkopere oplossing dan een bed & breakfast oplossing in de buurt.

De donderdag begonnen we met een bezoekje langs de City Hall alwaar Marijke Helwegen over Dromen Voor Altijd sprak, alleen voor een fotootje eigenlijk, want echt interessant was het niet. We hebben daarna Bandana gezien in de Music & More tent. Dit is een Johnny Cash coverband wat erg grappig klinkt. Op het hoofdpodium zagen we Children 18:3, die we al eens gezien hadden op Christmas Rock Night. Toen vond ik het nog een wazige band en kon hun uiterlijk niet rijmen met het geloof. Nu was het een en al pret en gingen ze even bidden voor iedereen die was gekomen. Toch netjes...
Newworldson is voor de derde keer op het Flevo Festival en had van te voren het idee dat dit te vaak is. Ik ging uit van een saai/bekend optreden. Dit was echter niet het geval, veel nieuwe nummers en een goeie act waardoor de eerste avond met een hoogtepunt afgesloten kon worden.

De vrijdag begonnen we met Consciousness, een raggeaband, op het Frontline podium in het water. Lekker relaxen in de zon met leuke muziek om naar te luisteren. Vervolgens zijn we bij Subyard geweest om The Black Atlantic te zien en horen. Dit viel me eigenlijk een beetje tegen. Ik had er iets meer van verwacht. We hebben daarna een lezing van Henk Stoorvogel gevolgd in de Seminarie over hoe je Gods stem kunt horen. Interessant en pakkend verhaal.
Direct daarna konden we LZ7 zien in de Music & More, het geluid stond ontzettend hard in deze tent. We stonden buiten de tent waar het geluid nog goed te horen was, dat wordt ook wel duidelijk uit het geluid van het filmpje wat ik heb gemaakt van LZ7. Daarna was Nicole Bus aan de beurt. De tent was niet echt vol, vanwege de tijd (etenstijd) en misschien de onbekendheid. Ze kan heel mooi zingen en gitaar spelen, samen met haar band. Je waant je gewoon op North Sea Jazz.
Op het hoofdpodium hebben we House Of Heroes gezien, wat me een beetje tegen viel. De nummers op hun myspace pagina klinken mooier/beter dan een live optreden. The Gentlemen waren ook weer van de partij. Waar ze voorgaande jaren er nog netjes uit zagen, zag met name de zanger er een beetje sjappie-achtig uit. Desalniettemin was de muziek zeer energiek en deed hij veel met het publiek. Al met al een goed optreden.
Door de beperkte informatie over People Get Ready op de website bracht dit verwachtingen met zich mee waar ze wat mij betreft niet aan konden voldoen. Echter was het rollen met de bal over het publiek wel erg leuk om te zien. Stellar Kart kon daarentegen er een mooi feestje van maken en de vrijdagavond goed afsluiten.

Door knieblessures van zowel Andries Knevel als André Rouvoet zag de zaterdag er iets anders uit dan we eerst bedacht hadden. We begonnen daarom met Six Star Hotel in de Music & More tent. Kleine jongens worden groot werd een dag eerder al even getwitterd. En dat is ook zo. De muziek was minder pakkend dan wat ik me kon herinneren van voorgaande jaren, maar het was wel leuk om ze weer te zien en horen. In dezelfde tent speelde daarna New Day, wat al op mijn wenslijst stond. Dit is een Nederlanse band wat ontzettend goed Jazz/Pop speelt met diverse liedjes. Wederom een hoogtepunt van het festival.
De avond begon met Kutless op het hoofdpodium, dit verbaasde me al, omdat het een waardige afsluiter van een avond kan zijn. Het geluid was perfect, heerlijk stereo geluid, doordat de gitaren links en rechts waren afgesteld, als je midden voor de geluidstoren staat (front of house heb ik me ooit laten vertellen). Trinity hebben we niet gezien maar wel op een afstand gehoord en dat klonk erg leuk. The Afters waren leuk, speelden covers van Beyoncé en de Black Eyed Peas. Anberlin hebben we gemist. Bij Leeland waren we weer aanwezig. Het begon leuk en goed, maar vond het geen geschikte afsluiter van het festival. Daarom hebben we ons maar vermaakt door wat mee te blâren met de muziek (zie filmpjes).In de nacht hebben we Kutless nogmaals bezocht, nu in de Music & More tent. Ze speelden hier harder dan op het hoofdpodium heb ik het idee. Vanwege moeheid hebben we dit en Flatfoot 56 helaas niet meer kunnen zien.

Een Youtube playlist van het Flevofestival 2010:

Check hier diverse foto's
Foto impressie Xnoizz Flevo Festival 2010

De foto's zijn verkleind tot 1024 x 768 pixels en er is een beste compressie op de afbeeldingen uitgevoerd, om ruimte en tijd te besparen. De originele foto's zijn erg gedetailleerd. Als je een origineel van een foto wilt hebben, dan kan dat. Neem contact met me op.

Bands

Van de diverse bezochte bands heb ik een top 10 gemaakt:
  1. Newworldson
  2. Children 18:3
  3. Kutless
  4. New Day
  5. Nicole Bus
  6. Bandana (Johhny Cash coverband)